Grįžtame į sportą! Trenerių patarimai sėkmingam startui.

Atėjus pavasariui ir šalyje sušvelninus karantino ribojimus sporto įstaigos pagaliau atveria duris savo lankytojams. Fitbokso studija taip pat nekantriai laukia sportininkų, grįžtančių po ilgai trukusios pertraukos. Džiugina, kad ilgu karantino laikotarpiu daugelis studijos lankytojų nenuleido rankų stengdamiesi sportinę formą palaikyti virtualiuose užsiėmimuose bei kilnodami ne tik įvairius patiekalus prie žiemos bei pavasario švenčių stalo, tačiau ir darydami šimtus burpių, atsispaudimų ar pritūpimų namuose. Vis dėlto, prasidedant naujam sezonui studijos treneriai „serviruoja“ saują patarimų, kurių laikantis grįžti į užsiėmimus bus lengviau, o ir „summer bodžiu“ bei raumenimis džiaugtis pavyks greičiau!


STUDIJOS ĮKŪRĖJAS MARTYNAS PATARIA


1.Investuok į save, kadangi kiekvienas rezultatas priklauso nuo asmeninio indėlio. Kaip ir kiekviena veikla, sportas kainuoja bent kelioliką valandų asmeninio laiko ir bent kelias dešimtis eurų. Finansiškai kainuoja tiek narystė studijoje ar asmeninė programa, tiek bokso pirštinės ar bėgimo bateliai. O iš asmeninės perspektyvos brangiausiai kiekvienam kainuos valia, kurios prireiks priimant sprendimą sportuoti ar rinktis vakarėlį, eiti į treniruotę ar žaisti kompiuterinius žaidimus ir pan. Tačiau svarbiausia nepamiršti, kad ateityje šios investicijos atsipirks.


2.Išsikelk adekvatų ir įgyvendinamą tikslą, kurį pasiekęs galėtum atnaujinti, save motyvuodamas judėti pirmyn. Dažna sporte pasitaikanti klaida - išsikeliami per daug ambicingi tikslai (pvz., mesti rūkyti per vieną dieną, kai įprastai surūkai bent pakelį; nubėgti maratoną, nors nuo mokyklos baigimo bėgiodavai nebent šuns vejamas arba vėluodamas į autobusą ir t.t.). Keldamas sunkiai pasiekiamus tikslus ir jų neįgyvendindamas tik nusivilsi ir nustosi tobulėti, o juk svarbiausia - save paskatinti ir motyvuoti.


3.Įsivertink prioritetus, kurie tau yra svarbūs - siekti sportinių rezultatų ar atrasti sveiką gyvenimo būdą bei gerą savijautą. Siekdamas tapti čempionu turėtum ne tik įvertinti turimus sveikatos resursus, tačiau ir nusiteikti, jog sportuodamas gali patirti ir traumų. Tuo tarpu, siekdamas sveikatos ir geros savijautos, daugiau dėmesio turėtum skirti ne rezultatams, bet balansui tarp emocinės ir fizinės savijautos bei aktyviam laisvalaikiui. Balanso užtikrinimas ir emocinė būklė paprastai tampa mažiau reikšmingi, kuomet yra siekiama sportinių rezultatų.

4.Nesustok pusiaukelėje, kadangi rezultatas visais atvejais yra proporcingas įdedamoms pastangoms, tačiau rezultatą pamatyti dažniausiai pavyksta tik vėliau. Būtent todėl reikia kantriai dirbti ir nepasiduoti, nes nuo pergalės gali skirti tik vienas žingsnis.


5.Nepamiršk džiaugtis tuo, ką darai. Kiekvieną treniruotę galima papildyti džiuginančiomis detalėmis - asmeniukėmis, kaloroijų skaičiavimu naudojantis sportiniu laikrodžiu ar kitomis pramogomis. Svarbiausia, kad tai pagyvintų procesą ir motyvuotų. Sportas turėtų būti ta veikla, kuria užsiimame ne dėl to, kad „reikia“, o dėl to, kad „mane tai veža!“



ASMENINIS TRENERIS MAKSAS SIŪLO:


1.Pradėk sportuoti ne pilnu tempu, pamažu didindamas krūvį. Taip išvengsi perdegimo ir proporcingai stiprinsi raumenis.

2.Prisimink, kad ne visus pratimus gali pavykti iš karto atlikti taip, kaip anksčiau. Spausdamas save per stipriai tik nusivilsi ir prarasi motyvaciją sportuoti toliau.

3.Pasitark su asmeniniu treneriu, kaip geriausia grįžti į ritmą ir susigrąžinti anksčiau buvusią formą. Treneris padės susidėlioti programą, kuri leistų progresuoti ir tobulėti.



4.Nusiteik, kad treniruotės - ne kankinimų vieta, o treneris ne „budelis“. Tai turi tapti vieta, padėsiančia tapti geresniu nei buvai vakar bei vieta, iš kurios išeini pasisėmęs pozityvių emocijų.

5.Nepamiršk išsikelti realius tikslus bei laiko terminus skirtus progresui sekti ir vertinti. Taip išliksi motyvuotas bei galės stebėti ir vertinti savo progresą.


ASMENINIS TRENERIS BOGDANAS RAGINA:


1.Nenusimink, jei pradžioje rezultatas nebus toks pats, kaip buvo anksčiau. Prastesni rezultatai turėtų tapti paskata judėti pirmyn ne tik grįžtant prie ankstesnių rezultatų, bet ir juos pagerinant.

2.Sportuok nepersistengdamas, krūvį didindamas pamažu. Jei anksčiau sportui pavykdavo skirti laiko 5k./sav, dabar reikėtų pradėti nuo 2-3 k./sav ir pamažu didinti sporto intensyvumą.

3.Neigiamas mintis vyk į šalį. Nors daugelį apninka mintys, kad priaugus kelis kilogramus ar praradus dalį raumeninės masės nepavyks grįžti į buvusią formą, savo jėgas reikėtų skirti ne tokioms mintims, bet veiksmui, įrodant sau ir kitiems, kad nėra nieko neįmanomo.


4.Nepervertink motyvacijos sąvokos reikšmės. Dažnai žmonės sako „aš norėčiau sportuoti, tačiau neturiu motyvacijos“. Vis dėlto, jei pakankamai nori – randi galimybių, o kai nenori – ieškai priežasčių. Jei nori valgyti – pasigamini, todėl, jei nori sportuoti – pradedi tai daryti.

5.Prisimink, kad judėjimas – sveiko gyvenimo pagrindas. Geriau sportuoti bent šiek tiek, nei iš viso nejudėti, kadangi bet kokia fizinė veikla (ėjimas, bėgiojimas, plaukimas ar kt.) yra nauda kiekvieno sveikatai.

Žinoma, svarbiausias dalykas, kurį akcentuoja treneriai – nebijoti pradėti ir, nors pradžioje gali būti sunku, „apetitas atsiras bevalgant“, o su laiku bus matomas ir asmeninis progresas bei rezultatai. Studijos treneriai nekantrauja ir yra pasiruošę su džiaugsmu padėti kiekvienam, norinčiam pagerinti fizinę savijautą, atgauti sportinę formą, bei geriau įvaldyti kikbokso techniką. Treniruočių startas – gegužės 3 d., jų grafikas bei kita aktuali informacija – pateikiami čia: https://www.fitboksas.lt/grafikas-kainos

Parengė : Lina M

125 views0 comments

Recent Posts

See All