Vasarą užbaigė dar vienas sveikatingumo mūšis

Updated: Sep 19, 2021

Besibaigiantis šiltasis sezonas į studiją atnešė jau tradicija tapusį projektą „Sveikatingumo motyvacija“, kurio dalyviai visą mėnesį stengėsi ne tik palaikyti gerą sportinę formą, bet ir išsikelti bei įgyvendinti sveikatingumo iššūkius.

Projekto dalyviai stebėjo savo sportinio aktyvumo bei mitybos rodiklius ir kasdien jais dalijosi su kitais, taip ne tik parodydami progresą, bet ir dar labiau vieni kitus motyvuodami. Be to, siekdami dar geresnių rezultatų, kiekvienas išsikėlė iššūkį (arba net kelis), kurių kryptingai siekė. Projektą sudarė trys etapai, kompleksiškai susiję su dalyvių sveiku gyvenimo būdu:


1) Sveikatingumo analizės atlikimas, įvertinant fizinį parengtumą bei kūno kompoziciją;

2) Fizinio aktyvumo užtikrinimas ir mitybos įpročių ugdymas siekiant palaikyti reguliarų fizinį aktyvumą ir į valgiaraštį įtraukti kuo sveikesnius produktus;

3) Motyvacinio sveikatingumo iššūkio įgyvendinimas, kiekvienam sugalvojant, ką norėtų pasiekti projekto metu.

Tradiciškai, dalyviai buvo vertinami taškais, o maksimalus įvertinimas, atlikus visas užduotis buvo - 36 taškai. Taip pat studijos nariai galėjo balsuoti už savo favoritus, taip į projektą įnešdami dar daugiau azarto.


Kiekvienas iššūkis, neabejotinai, reikalavo didelės dalyvių motyvacijos ir užsidegimo. Vis dėlto, baigiantis projektui įdomiausia buvo išgirsti dalyvių mintis apie pasirinktų iššūkių įgyvendinimą.


PROJEKTO NUGALĖTOJAI


Jurgė B. - 36 taškai (+13 balsų)


Net kelis tikslus įgyvendinti užsibrėžusi Jurgė – studijos aktyvistė, todėl visus juos stengėsi įgyvendinti mažiausiai 110%. Sunkiausia jai buvo įgyvendinti mitybos tikslą, kadangi valgyti po treniruočių visiškai nesinorėdavo, tačiau kaip sako ji: „Pamažu, augant svoriui, atsirado ir didesnė motyvacija“. Todėl susiformavusio įpročio Jurgė keisti neketina. Sportinio iššūkio rezultatus galima įvardyti didžiausiu Jurgės pasiekimu, kadangi bėgiodama ji ne tik pasiekė užsibrėžtą tikslą, bet ir pirmą kartą gyvenime nubėgo pusmaratonį (net 20 km ! ), nors anksčiau toks atstumas atrodė tolimas kaip pats mėnulis! „Bėgti reikėjo tiek saulei kepinant, tiek vėsiais vakarais, o kur dar bėgiojimas lietui lyjant! Tačiau pliaupiant bėgti buvo tik smagiau, nes grįžau kiaurai šlapia, tačiau laiminga!“,- sakė Jurgė.


Lina M. - 36 taškai (+11 balsų)

Padaryti 30 nusileidimų ant lygiagrečių pasirinkusi Lina sakė, kad pirminis iššūkis buvo padaryti vos 20 nusileidimų, tačiau šį iššūkį ji įveikė jau per pirmąsias 3 projekto dienas. Sužinojęs, kad iššūkis buvo pakankamai nesunkus, treneris Maksas paskatino ją padidinti skaičių iki 30 nusileidimų. Toks nusileidimų kiekis tapo tikru išbandymu, kurį iki mėnesio pabaigos pavyko įgyvendinti kone du kartus: „Pirmą kartą padariau 29 nusileidimus, tad, akivaizdu, kad likus dviem dienoms iki projekto pabaigos, „procedūrą“ reikėjo kartoti. Tačiau antrąjį kartą padariau visus 30 ir + 1 „bonus“, kad nebūtų per mažai ir dar kartą neapsiskaičiuočiau“, - juokėsi Lina.


Monika I. - 36 taškai (+7 balsai)


Aktyviai projekte dalyvavusi Monika sakė, kad iššūkius įgyvendinti pavyko puikiai – ji ne tik pradėjo sveikiau maitintis, bet ir pradėjo reguliariai bėgioti. Bėgiojimas tapo sveiku nauju įpročiu, kadangi baigiantis projektui Monika bėgiodavo po kelis kartus per savaitę. O, kadangi mergina ne tik pradėjo sveikai maitintis, bet ir aktyviau gyventi, ilgalaikėje perspektyvoje ji tikisi išvyksti trečiojo iššūkio, susijusio su raumeninės masės priaugimu, rezultatus.


Martynas G. - 36 taškai (+6 balsai)

Eglė M. - 36 taškai (+5 balsai)

Eglės ir Martyno iššūkiai buvo panašūs tuo, kad abu pasirinko kombinuoti sportą ir mitybą: atlikti špagatą bei praktikuoti protarpinį badavimą rinkosi Eglė, o Martynas šalia protarpinio badavimo papildomai siekė dviračiu nuvažiuoti 500 km ir atsisakyti kofeino. Į špagatą po apšilimo Eglė jau atsisėda beveik pilnai „Per porą savaičių bus pasiektas visas norimas rezultatas“, - sakė ji. O praktikuodama protarpinį badavimą ir vertindama ką valgo, ji sugalvojo ir rugsėjo mėnesio iššūkį – atsisakyti cukraus, mat fotografuodama kasdienį racioną pastebėjo, kiek daug saldumynų suvartoja. Apie savo sportinio iššūkio įgyvendinimą Martynas sakė, kad šis buvo ne toks sunkus: „Rugpjūčio mėnesį nesportavau tik 2 dienas, kadangi visomis dienomis susiplanuodavau sau treniruotes ar kitas fiziškai aktyvias veiklas: tai kikboksas, tai bėgimas, tai važinėjimas dviračiu“. Nors mitybą prižiūrėti buvo sunkiau, kofeino atsisakyti Martynui pavyko gana lengvai, sunkumų sukėlė ilgalaikis protarpinio badavimo laikymasis. Tačiau, atsisakęs kofeino jis pajuto emocinės būklės pagerėjimą, o praktikuodamas protarpinį badavimą atsikratė net 5 kg.


Kšyštof M - 36 taškai (+4 balsai)

Kšyštofo iššūkis taip pat buvo susijęs su malonumo bėgioti paieškomis. Nors anksčiau niekada nebėgiodavo, projekto metu pasiekti šį rezultatą jam buvo nesunku. Galime tik paspėlioti, kad reguliariai kikboksu užsiimantiems sportininkams kitos kardio treniruotės tampa vieni juokai! :) Taip pat Kšyštofas atsisakė alkoholio ir cigarečių. Kaip žinome, žalingų įpročių atsisakymas dažniausiai būna sunkus ir ilgas procesas, tačiau projekto metu išugdyta valia padėjo Kšyštofui pasiekti rezultatų, kuris, tikimės, kad bus ilgalaikis!


Aidas M - 33 taškai (+3 balsai)

Arnoldas V. - 33 taškai (+2 balsai)

Simas P - 27 taškai (+3 balsai)


Vaikinų, Simo ir Arnoldo, iššūkiai buvo identiški: atsisakyti energetinių gėrimų bei padaryti 2000 atsispaudimų. Atsisakyti energetinių gėrimų abiem vyrukams buvo nesunku, per porą dienų jie atsikratė šio įpročio: „Tereikėjo trupučio valios“, - juokauja jie. Tuo tarpu atsispaudimų iššūkis pareikalavo daugiau pastangų, kadangi per dieną reikėdavo padaryti beveik po 70 atsispaudimų. Projekto metu abu vaikinai sekė savo rezultatą ir sistemingai siekė užsibrėžto skaičiaus, tad, jei ne prasidėjęs pasiruošimo varžyboms laikotarpis, abu būtų sėkmingai pasiekę šį skaičių. „Nors oficialiai projektas jau baigėsi, tikslo siekti galima ir savarankiškai renkant trūkstamus atsispaudimus, juk svarbiausia vidinė motyvacija,“,- tikina vyrukai.


Panašų tikslą užsibrėžė ir Aidas, ketindamas padaryti 1000 prisitraukimų per mėnesį (maždaug po 50 per dieną, išskyrus savaitgalius). Pavyzdingai skaičiuodamas kiekvieną prisitraukimą Aidas taip pat arėjo link tikslo, vis dėlto mėnesio pabaigoje išvykus atostogauti, procesą teko pristabdyti. Žinoma, kaip ir kitų vaikinų atveju, projekto pabaiga nesustabdo nuo veiklos įgyvendinimo, juk, kaip sakoma: „Kas, jei ne aš? Kada, jei ne dabar?“. :)


Jaroslav P. - 25 taškai (+1 balsas)

Kristina U. - 12 taškų.

Augustas J. - 12 taškų.


„Sveikatingumo motyvacijos“ projekto esmė – kiekvieną paskatinti labiau rūpintis savo organizmo fizine būkle bei emocine savijauta. Ir nors kiekvienas užsibrėžtus tikslus galime pasiekti valios pastangomis, kartu jų siekti – ne tik smagiau, bet ir efektyviau. Tam pritaria ir projekto dalyviai, sakydami, kad ne tik dalyvaus ateityje, bet ir paskatins kitus studijoje sportuojančius. :)



171 views0 comments